goodbye baby



En utav dom tyngsta morgnarna någonsin.
vaknade som vanligt runt 7 och va pigg.
hade nyhetsmorgon på tvn och där på nyheterna sa dom att en man född 90 ifrån sandviken hade omkommit.
då inser jag att det kan vara någon jag känner.
det slog mig inte så hårt att det kunde vara någon nära, väldigt nära.

sen igenom facebook, vilket är djävulens jävla påfund, (jag hade varit lyckligt ovetande annars) ser jag att det är min älskade Mäki som omkommit. Det känns förjävligt och overkligt.
jag känner hur hela kroppen blir iskall, jag känner hur blodet flyter igenom kroppen som kallvatten.
känslan går inte att beskriva. kan tänka mig att jag blir som kritvit i ansiktet.
sitter på sängen utan att riktigt kunna röra mig.
Jag gråter inte, inte än. Vet inte om det fortfarande är chocken eller om jag är vanskapt.

jag kommer ihåg dig som den man jag skulle lova bort min mamma till, haha vi pratade om det på Lirkus 30-års fest. Du är en av få människor man kunde lita på till 100%. En utav dom snällaste och omtänksammaste killarna på jorden. Förstår inte riktigt hur det hela gick till. Du som är så noga med hur du kör, eller var det bara när jag satt i bilen ? :) alla visste att jag var åkrädd, även du, tyckte du skötte dig exemplariskt alltid.

Kommer aldrig glömma dom sena påhälsningarna på jobbet när jag hade tråkigt och du kom förbi på en kaffe. Eller våra shoppingturer till valbo för både det ena eller det andra.
Rockkvällen på bolaget är också en kväll jag aldrig kommer glömma, eller den gången vi åkte ner på 8an för att dricka cola och prata om livet. Vi delade allt och ändå inget. Vi hade allt men ändå inget gemensamt.
Jag kommer sakna dig kompis, jag kommer sakna livet ur mig själv efter dig. Hoppas du har det bra och att du håller en plats åt mig brevid dig vart du än har hamnat. Jag kommer vela vara vid din sida efter att min prövning här på jorden är över.



Det är skrämmande hur ung du var. Du hade inte ens börjat leva än !!
tänker på din familj och speciellt din lillebror.
Vila upp dig nu så kommer jag senare. Puss och kram Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0