ett behov utav människor



Efter att ha umgåtts konstant varje dag med människor i 3 dagar så får jag en släng av festivalsjuka.
jag vill inte vara ensam. jag vill sitta nånstans på en uteservering och dricka ett glas rose och umgås.
vet inte riktigt varför jag får en sån känsla när jag äntligen är hemma och får ta de lugnt, duscha och vara ifred.

Helgen som varit: Först började fredag med att jag var trött hela dagen.
jag gick upp 8.00 för att jag inte kunde sova längre.
gjorde mig i ordning, käkade och duschade.
beställde en tågbiljett till stockholm för att jag va för lat för att åka redan 13.00 med alina.

Väl på tåget så hade jag minimalt med kläder och prylar (insåg jag allt eftersom dagen gick).
kom fram till tågstationen. skulle tydligen hem till niklas direkt. Han bor på kungsholmen vilket innebär att jag måste ta pendeln dit. Jag känner ju alina och samuel så ja visste att de skulle bli nåt strul.
ringer dom och berättar att jag är på g. då säger dom att dom fortfarande är hemma hos samuels föräldrar och ska inte åka förens en halvtimme sent.  och då tar de en halvtimme att komma till t-centralen.
jaja. ja ringer väl niklas då sa jag.
när jag får reda på vilken linje och vart jag ska så inser jag att det är den blåa. den som är längst längst LÄNGST bort på tunnelbanan. de va kallt, mörkt och jävligt läskigt.  Så där står jag, blåhåller mitt liv i väskan och hoppas för mitt liv att pendeln ska komma. så efter ca 1 minut ( den längsta i  mitt liv) kommer den.
jag hoppar på och ska bara 3 hållplatser bort. de kändes inte så lång tid.
väl där så ringer alina och säger att dom också är där. så när jag kliver av så kommer deras nästan direkt. FIIINT :) då va säkerheten och min självkänsla återställd.

går hem till niklas, vi var ju tvungen att kika in hans lägenhet han köpt för en summa utav en stor villa i sandviken ;P ca 50.000 per kvadratmeter. kan bli dyrt om man råkar spilla något där ;)
vi hade supertrevligt. drack lite drinkar och mös.
kl vart ju rätt mkt och han inser att han ska upp om 4 timmar. så vi tar taxi hem till samuels föräldrar går och lägger oss direkt och somnar även direkt :)
vaknar på morgonen, utvilad och fräsch. går upp och tar och åker iväg till kistagalleria för att försöka hitta nån form utav partyoutfit, gick sådär. panikshoppade en klänning och lite småsaker.
åker hem och gör oss i ordning. drar iväg på förfest. den börjar 19.00. men vi va tvungen att dra redan vid 9.
ganska panikdricka där. och stämningen va den sämsta ever. 0 entusiasm ifrån han som fyller år och bor där.
verkligen kall och otrevlig stämning.
inte ens musik hade han..
vidare till Båten patricia iallafall. käkade mat och drack en drink på 4 timmar. alla satt länge och vi prata inte med varann knappt. sämsta förkepan nånsin.

sen spåra de ur. ja säger bara spåra ur!!!!
ja och alina tröttna på alla andra jävla puckon så vi satt och och tog en drink och lyssna på livemusik.
efter lite mer kaos kommer niklas dit och joinar oss. stämningen börjar lätta och vi hade riktigt riktigt trevligt ifrån 03.00 :) slutade iallafall med att vi tog en taxi hem till niklas vid 5. somna direkt och vaknade lika fräsch imorse. jag drack inte så mkt igår och kände väl att jag inte skulle orka annars.
beställde lite maxkäk och åkte till vagnhärad för att hämta alinas april :)

efter hundra timmar i bil (var av två timmar i bilkö) så är jag nu äntligen hemma :)
helgen har varit mycke blandade känslor, men jag tycker ändå att om man bortser ifrån några tråkigheter så har den varit helt fantastisk. jag vet iallafall någon/några som borde vara nykter och rannsaka sig själv och deras jävla beteende på fyllan, det håller inte när man förstör för ALLA runtom kring. Hade man varit säker på t-banor och linjer så hade jag inte brytt mig särskilt mkt, men när jag måste vara beroende av folk för att jag inte tar mig hem osv är väldigt påfrestande.

tur att världens, då menar jag verkligen världens snällaste niklas kom och styrde upp våran kväll.
ge mig lite utav din energi och utstrålning, hade varit fantastiskt!!
och tack för sovplats. mycket skönt :)

nu vart det långt och tråkigt. ska duscha och sova, i veckan väntar mycket nya intryck och lärdom på jobbet :)
saknar faktiskt mitt jobb och mina arbetskamrater nu. massor !!

hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0